Te-ai întrebat vreodată cum se întâmplă cadesignerii să creeze în acelaşi sezon piese vestimentare similare?
Ne-am putea imagina că oamenii din industrie se întâlnesc în cadrul unor conferinţe "topsecret" conduse de Anna Wintour pentru a decide viitor modei, dar evident, acesta nu ar fi răspunsul corect.
Designerii nu au aceleaşi idei simultan, dar trăiesc într-o lume în care informaţia circulă cu viteza luminii şi inevitabil ajung să fie influenţaţi de aceleaşi filme, expoziţii de artă, streetstyle, muzicieni sau actori. Ideile pentru colecţii pot veni din cultura pop a entertainment-ului, cum ar fi costumele purtate de actriţe în filme sau direct din cultura străzii.
Şi totuşi, care este răspunsul? De ce sezonul acesta numeroşi designeri au propus paltoane supradimensionate în culori pastel, rochii tip-lenjerie sau cizme peste genunchi?
De fapt, tendinţele în modă iau naştere printr-un proces lent. Ele sunt rezultatul unei analize profunde a unor factori diverşi: noile dezvoltări tehnologice, schimbările în artă şi arhitectură, schimbările politice, sociale şi economice şi nu în ultimul rând comportamentul consumatorilor. Toate aceastea sunt atent analizate de către experţii în domeniu, care ulterior îi consultă pe designeri înainte de a începe procesul de creaţie.
Câţiva designeri ajută acest proces de formare a tendinţelor, deoarece colecţiile lor sunt mereu cu un pas înainte şi au curajul să creeze look-uri noi şi inedite. Miuccia Prada, Marc Jacobs, Phoebe Philo şi Nicolas Ghesquiere sunt consideraţi a fi designerii care dau tonul şi a căror creaţii sunt apoi copiate de brand-urile de mass-market. Prada este apreciată pentru faptul că reinterpretează piesele clasice, iar Jacobs pentru stilul cu influenţe vintage.
Un alt factor care determină apariţia tendintelor îl reprezintă materialele existente pe piaţă. Majoritatea designerilor îşi cumpără materialele pentru viitoarele colecţii de la aceiaşi producători, foarte puţini având posibilitatea să comande materiale exclusiv create pentru ei.
Nu doar procesul de creaţie are un impact asupra tendinţelor, ci şi redactorii de modă joacă un rol în formarea acestora. Cu 5-6 luni înainte că hainele să apară în magazine, presa participă la prezentările de modă şi selectează piesele pe care ei le consideră a fi interesante pentru cititori, transpunându-le în look-uri ce vor deveni “trendy”.
În concluzie, un trend se naşte atunci când se adresează unei largi audienţe în aşa fel încât să fie profitabil pentru designeri şi retaileri. De aceea unele piese vestimentare sunt mereu prezente indiferent de anotimp: jeanşii, clasicul tricou alb, pantofii stiletto basic, puloverul sau rochia LBD. Sunt piese atractive pentru un public larg, indiferent de vârstă sau siluetă, care nu vor dispărea prea curând din modă.
Nu în ultimul rând consumator este cel care decide. Popularitatea unui trend depinde de tine, dacă alegi să cumperi sau nu un anumit obiect vestimentar.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu